Hanif Kureishi

Ponoć cijeli dan

7,00

Na zalihi

Težina 216 g
Format 15 × 23 cm
Autor

Izdavač

Mjesto izdanja

Zagreb

Godina

2000

Broj stranica

136

Uvez

Meki

Stanje knjige

Vrlo dobro

SKU: 010917 Kategorija:

U zbirci proza Ponoć cijeli dan Hanif Kureishi se bavi istim onim nizom problema koji su predstavljali motivski grozd u romanu Intima (1988.) i u drami Sleep With Me (izvedenoj u Cottesloe Theatreu, Royal National Theatre, 1999.) – raskid bračne veze i psihičke i moralne posljedice koje nakon takva čina prate junake u daljnjem životu. Kureishi doslovce prekriva cijelo polje odnosa – žena s ljubavnikom, ostavljeno žena s dvoje djece, muž s ljubavnicom, nužni susreti bivših supružnika zbog djece, susret muža i ljubavnika njegove žene… Te čudnovate i nikada do kraja razriješene veze rneđu ljudima bilo da se nastavljaju kao kasnije prijateljstvo ili naprosto međusobna trpeljivost ili pak kao mržnja, trajna podsjećanja na prošlost i nedovršene stvari koje se nastavljaju u sadašnjosti, Kureishi naznačuje izvanrednim umijećem stvaranja likova i situacija. U prozi Kišobran suprug nakon šetnje vraća djecu bivšoj supruzi, ali preostala mržnja dovodi do tučnjave mame i tate; u priči Sisanje kamenja (u aluziji na neplodno razdoblje The Rolling Stonesa koji su potrebu za izdavanjem novog albuma popunili kompilacijom Sucking in the Seventies) spisateljica amaterka nakon propalog braka nastoji pisanjem ispuniti prazninu života na periferiji, a sudara se sa svojorm suprotnošću – profesionalnom književnicom bez djece, koja ne može prestati pisati; u tjeskobnoj prozi Stranci kad smo se sreli susret davnašnjih ljubavnika pokazuje bolne trenutke zbog kojih je netko nastavio uspješno izgrađivati svoj život, a netko zaostajati … Kao i uvijek, Kureishi se i u ovoj svojoj knjizi bavi svojom generacijom, stasalom sedamdesetih i prati je kroz osamdesete i devedesete. Izvanredan trn u oku predstavlja posljednja proza knjige (Penis) koja radikalizira raskid – muškoj porno-zvijezdi od tijela se odvaja i personalizira bitan dio njegova tijela. U naizgled mirnim prozama Kureishi je i dalje silno provokativan, ali, baš kao i u Intimi, svaka njegova priča završava čudesnim svjetlom nade koja nakon košmara nudi, premda neodređen, ali ipak lakši put: problem nije riješen, ali više ne predstavlja breme.