Zlatni lovac, sestra Monika, Princeza Brambilla
Original price was: €11,00.€8,25Current price is: €8,25.
Nema na zalihi
Težina | 1172 g |
---|---|
Format | 17 × 25 cm |
Autor | |
Izdavač | |
Mjesto izdanja | Zagreb |
Godina | 2002 |
Broj stranica | 382 |
Uvez | Tvrdi |
Stanje knjige | Kao nova |
Preveo Antun Slavko Kalenić. Hoffmann, Ernst Theodor Amadeus, njemački književnik, skladatelj, glazbeni kritičar i crtač (Königsberg, danas Kalinjingrad, Ruska Federacija, 24. I. 1776 – Berlin, 25. VI. 1822). Po naobrazbi pravnik, istodobno studirao glazbu. Od 1808. djelovao kao dirigent, redatelj i kazališni slikar u Bambergu, potom bio glazbeni ravnatelj kazališne družine »Seconda« u Dresdenu i Leipzigu. Od 1814. stalno živio u Berlinu. Višestruko darovit, uz skladanje je uspješno slikao i pisao. Prve novele i priče, uzore romantičkog pripovjedalaštva, skupio je u knjizi Fantazije u Callotovoj maniri (Fantasiestücke in Callot’s Manier, I–IV, 1814–15), a zatim stvarao roman Đavlovi eliksiri (Die Elixiere des Teufels, I–II, 1815–16) i fantastične i jezovite pripovijetke Noćne zgode (Nachtstücke, 1817). U zbirci novela i književnih bajki Serapionova braća (Die Serapions-Brüder, I–IV, 1819–21) izdvaja se novela Majstor Martin bačvar (Meister Martin der Küfer), koja je R. Wagnera nadahnula za operu Majstori pjevači, i glasovita kriminalistička pripovijest Gospođica pl. Scudéry (Das Fräulein von Scudéry). Autobiografske elemente sadrže Životni pogledi mačka Murra (Lebens-Ansichten des Katers Murr, I–II, 1820–22). Hoffmannovi tekstovi uvjerljivo dočaravaju svijet snova, hipnoze, telepatije i strave. Novim pripovjednim oblicima, sablasnom i nadnaravnom atmosferom i motivikom snažno je utjecao na sebi suvremene i na mlađe pisce (A. Musset, H. Balzac, G. Byron, W. Scott, Ch. Dickens, E. A. Poe, F. M. Dostojevski). Hoffmannove pjesničke vizije nadahnule su i glazbenike (R. Schumann, J. Offenbach, F. Busoni). Smatra ga se prvim modernim glazbenim kritičarom, pretečom R. Schumanna i R. Wagnera te teoretikom romantičkog opernoga kazališta. Značajni su mu tekstovi o J. S. Bachu, Ch. W. Glucku, W. A. Mozartu i posebno o L. van Beethovenu, u čijoj je glazbi Hoffmann već poslije 1810. prvi prepoznao ranoromantička obilježja. Skladao je instrumentalnu, vokalnu i crkvenu glazbu, ali su značajniji dio djela za glazbenu scenu: opera (Undine), balet, Singspiel, melodrama i scenska glazba. Mnoga važna razmatranja o glazbi utkana su u njegova pripovjedna djela, napose u ciklus o (fiktivnom) dirigentu Kreisleru.