Izvoli, metak
Original price was: €5,00.€2,50Current price is: €2,50.
Nema na zalihi
Težina | 104 g |
---|---|
Format | 12 × 20 cm |
Autor | |
Izdavač | |
Mjesto izdanja | Zagreb |
Godina | 2007 |
Broj stranica | 94 |
Uvez | Meki |
Stanje knjige | Vrlo dobro |
Brian Turner je višestruko nagradjivani američki pjesnik i prozaik sa dugogodišnjim vojničkim iskustvom stečenim na ratnim područjima u Bosni i Hercegovini i napose Iraku, gdje je u svojstvu pješadijskog narednika u američkoj vojsci sudjelovao u brojnim borbenim operacijama. Nakon demobilizacije objavljuje knjigu poezije Izvoli, metak, koja ubrzo postaje jedna od najčitanijih i najvidljivijih knjiga poezije u SAD-u, a Turner, koji je prethodno magistrirao kreativno pisanje na Sveučilištu Oregon, dobiva posao kao direktor programa kreativnog pisanja na Koledžu Sierra Nevada. Takodjer, pruža mu se prilika da održi serije čitanja na najprestižnijim američkim univerzitetima, da bi naposljetku kao pjesnik bio ugošćen i kod predsjednika Obame. Pored toga, njegova emblematična pjesma Hurt Locker (Teška rana) postaje inspiracija za istoimeni, Oskarom nagradjeni film, redateljice Kathryn Bigelow. Turnerova sposobnost da empatizira s ljudima uhvaćenim u ratnom vihoru, bez obzira kojoj strani pripadali, kao i njegova univerzalistička humana perspektiva kojom nadilazi ograničenja “sirovog” domoljublja, koje u svojim rigidnim i ekstremnim oblicima suspendira osnovna načela etike, bez presedana je u suvremenoj američkoj književnosti, i šire. Ili kako navodi kritičar uglednog Library Journala,”Turner kao rijetko tko uspijeva čitatelju prenijeti ekstremno ratno iskustvo, opisujući čuvstva koje ono generira: osjećaj gubitka, mržnje, poniženja, ljubavi, nesigurnosti, kao i sanjive čežnje za normalnim životom…” Na taj način Turnerovo pisanje postaje svojevrsnim pjesničkim pandanom humanističkim zasadama filozofa Emanuela Levinasa, koji nas je ustrajno podučavao da svaka filozofija počinje i završava našom (ne)sposobnošću etičnog odnošenja spram Drugoga. U rascijepljenom, “virtualiziranom” i agresivnom svijetu poput našega sve drugo doima se kao puka metafizičko egzibicioniranje.