Nakon proroka, mudraca i genija
€20,00
Nema na zalihi
| Težina | 1236 g |
|---|---|
| Format | 17 × 25 cm |
| Autor | |
| Izdavač | |
| Mjesto izdanja | Zagreb |
| Godina | 2005 |
| Broj stranica | 415 |
| Uvez | Tvrdi |
| Stanje knjige | Vrlo dobro |
Što je htjela umjetnost moderne? U ovom se djelu autor pita što je bio, nakon velikih umjetnosti Staroga svijeta, zadatak moderne umjetnosti. U uvodnom dijelu nalazimo integralni pristup umjetnosti /umjetnik kao posrednik, umjetničko djelo, promatrač ili sudionik i umjetnost kao događanje/ a u analizi umjetnosti moderne tumačenja su vezana uz pojavu apstrakcije, kubizma, Mondriana, Maljevića, dadaizma, nadrealizma, futurizma i ruske avangarde. Ova knjiga pripada području estetike i koristit će studentima likovnih i drugih humanističkih znanosti. Ono izvanjsko u umjetnosti novoga vijeka može se sažeto iskazati u nekoliko rečenica. Povlačenjem religijskog Boga i raspadom njegova svijeta, novi vijek nastupa postupnom desakralizacijom i sekularizacijom umjetnosti i nastavlja se njenim metafizičkim utemeljenjem, primjereno izvedenim u metafizici klasičnog njemačkog idealizma. Raspadom metafizički otvorenog svijeta u 19. stoljeću i napredovanjem znanstveno-tehničkog zahvata u prirodno odvija se u umjetnosti moderne postupno napuštanje prirode. Umjetnici odustaju od oponašanja i prikazivanja prirodnog, bilo ono puko znanstveno otkrivano ili samo vizualno dostupno. Oslobadanje je to umjetnosti od ostataka svijeta koji su izgubili svoje religijsko i metafizičko utemeljenje… Napomena. knjiga je otpis iz knjižnice. Nekorištena.