Vladimir Rosić

Domski odgoj

6,00

Na zalihi

Težina 460 g
Format 17 × 24 cm
Autor

Izdavač

Mjesto izdanja

Rijeka

Godina

2001

Broj stranica

245

Uvez

Meki

Stanje knjige

Vrlo dobro

SKU: 098621 Kategorija:

Vrijeme u kojem živimo i stvaramo novo hrvatsko društvo i novi hrvatski odgojni i školski sustav zahtjeva od svih ustanova i njihovih čimbenika učinkovito djelovanje u shvaćanju, primjenjivanju i organiziranju odgojnoobrazovnog rada. Znanost o odgoju zalaže se za demokratski duh i kreativne sposobnosti svojih djelatnika koji će u razvojno-humanističkoj paradigmi i otvorenom kurikulumu zamijeniti rutinski rad, ukalupljenost i čvrste standarde odgoja i obrazovanja. U tom kontekstu promjene su učinkovite i u učeničkim domovima kao jednom od čimbenika srednjeg školstva. Danas je Hrvatska prvi put u povijesti izravno i bez ikakvih olakšavajući okolnosti u situaciji da promišlja, propituje i određuje svoju vlastitu kulturu, svoje vlastito školstvo i svoju vlastitu budućnost. · Promjene kojima je napušten ideološki i organizacijski monolitizam prožete su dubokom željom i potrebom čovjeka za demokratskim i pluralističkim ustrojstvom društva u kojem će odgoj i obrazovanje polaziti od čovjeka, njegovih sposobnosti, potreba i znanja. U tom kontekstu knjiga traga, sugerira i stavlja u poziciju čitaoca da razmišlja, provjerava sebe i svoj rad s odgajanicima. Knjiga je rezultat sagledavanja i istraživanja uloge i funkcije učeničkih domova i odgajatelja i sustavu srednjeg školstva. Redefiniranje svrhe, cilja i zadaća srednjeg školstva u skladu s novim vrijednosnim sustavom demokratskog i pluralnog društva dovodi odgajatelja i odgojni rad u nov kvalitet. U tom kontekstu knjiga daje viđenje odgoja i odgajatelja, utječe na razvoj pedagoške svijesti, pogleda, stavova i uvjerenja, te podstiče razvoj osobnosti odgajanika, skupnost rada s odgajateljem, i metodolškim poticajem, adekvatnim korištenjem načela, metoda i sredstava odgojnog rada, pomaže, kako odgajatelju tako i odgajaniku na razmišljanju, samopotvrđivanju, samoodgajanju i samoobrazovanju. U knjizi se polazi od spoznaje da je domski odgoj jedan od oblika odgoja koji konkretno i svakodnevno u praksi odgoja postaje škola života i rada, mjesto odgoja i obrazovanja. Težište rada je na razvijanju humanih, demo…