Ilustrirana enciklopedija glazbe
Original price was: €42,50.€27,63Current price is: €27,63.
Nema na zalihi
Težina | 2308 g |
---|---|
Format | 26 × 29 cm |
Autor | |
Izdavač | |
Mjesto izdanja | Zagreb |
Godina | 2005 |
Broj stranica | 448 |
Uvez | Tvrdi |
Stanje knjige | Kao nova |
Jedno od najvrijednijih europskih izdanja o glazbi 20. stoljeća pod naslovom “Ilustrated Encyclopedia of Music” u izdanju “The Foundry Creative Media Co.” objelodanjeno je u Londonu 2003. godine pod uredničkom palicom Paula de Noyera. Ova vrijedna knjiga na 450 stranica velikog formata, koju je u originalu napisalo desetak kompetentnih ljudi iz branše – stručna ekipa glazbenih novinara, muzikologa i glazbenika – donosi kroz šesnaest glavnih glazbenih vrsta i gotovo 200 podvrsta podatke o preko 12.000 glazbenika, stvaralaca, grupa i autora rocka, popa, jazza, countryja, bluesa, gospela, hiphopa, soula, klasične glazbe te world music. Knjiga, dakle, obuhvaća duh i strast praktično svih glazbenih kategorija i žanrova te pokriva širok dijapazon jedne takve kategorije kao što je glazba za ljubitelje glazbe svih uzrasta i glazbenih usmjerenja. Urednik Paul de Noyer, koji je posljednjih dvadeset godina bio suradnik relevantnih glazbenih tjednika poput NME te urednik mjesečnika Q i Moya, a trenutačno je urednik mjesečnika World, okupio je respektabilnu ekipu eksperata za pojedina područja od, primjerice, Bob Allena (country) iz Country Music Magazine preko urednika Guitarist Cliffa Dousea (jazz i blues), urednika pionirskog sitea o elektronskoj glazbi Richarda Brophya , publiciste i novinara Richarda Buskina (pop i rock) pa sve do glazbenika i instruktora za gitaru Douglasa J. Noblea (rock), novinara BBC Colina Irwina (folk) te znalca filmske glazbe Nick Joya. Uvodnu riječ, uz urednika, kao special guest star, napisao je ugledni sir Geore Martin, legendarni producent nezaboravnih The BEATLES koji je, između ostalog, zapisao: “Danas su izborom glazbe razmazili potrošača. Glazba se uvukla u svaki kut našega života, ponekad i napadno, i možda to što se dogodilo nije najbolje ni za nas ni za glazbu. Ta proširenost iznimna je dragocjenost koju previše rasipamo, jer većina među nama čuje puno, ali sluša malo. No, ne treba se bojati, ova knjiga koja istražuje nevjerojatno šarenilo stilova koji se razvijaju i objašnjava važnost svake vrste te će čitateljima nesumnjivo posredovati prave glazbene vrijednosti. Zacijelo će produbiti njihova znanja i pokazati put širem razumijevanju glazbe i uživanju u njoj. Nadam se da ona u doba kada bi slike rado zavladale našim umom pomoći u shvaćanju kako je po život sudbinski i dragocjen naš osjet za glazbu”. Ono što ovoj knjizi daje posebnu draž i vrijednost jest ne samo ozbiljan pristup relevantnih autora iz raznih žanrova glazbe već i sam njen koncept koji uvelike nadilazi slična izdanja. Naime, urednik i autori odlučili su za predstavljanje pojedinog žanra od popa, rocka, contrya, jazza preko world music do klasične glazbe putem jednog velikog esejiziranog autorskog teksta, da bi u malim, grafički lucidno osmišljenim rubrikama, bili predstavljeni vodeći autori i grupe tog žanra, čak i uz crtovlje s notama karakteristične pjesme. Unutar podžanrova nalazimo i takove rubrike poput Gotski rock, Manchester, Nashvilski zvuk, političke i protestne pjesme, krautrock, mjuzikli, varietejska glazba i brojne druge, čime autori ne samo da dokazuju svoju kompetentnost već i potrebnu znanje i svijest o značenju samo naoko nebitnih detalja koje su činile ili čine određenu scenu. Posebna poslastica jesu odlične i pomno birane fotografije tako da svojim konceptom podcrtavaju odlike autora unutar pojedinog žanra koje predstavljaju. Ono što dokazuje da urednici ove knjige znaju svoj posao jesu vrijedne dokumentarističke rubrike na kraju knjige. Tako možemo naći biografske podatke o da kako svim autorima u knjizi, indeks autora, izabranu literaturu, pa čak i popis svih glazbala koji se koriste u svim žanrovima glazbe.