Joel Bakan

Korporacija

Original price was: €7,00.Current price is: €4,20.

Nema na zalihi

Težina 803 g
Format 16 × 24 cm
Autor

Izdavač

Mjesto izdanja

Zagreb

Godina

2006

Broj stranica

237

Uvez

Tvrdi

Stanje knjige

Vrlo dobro

SKU: 082300 Kategorija:

Korporacija : patološka težnja za profitom i moći Peter Drucker, možda najveći svjetski teoretičar menadžmenta, među prvima je 1946. analizirao korporaciju kao instituciju u svojem pionirskom djelu Concept of the Corporation (Pojam korporacije). Upravo je Druckeru bila značajna činjenica da sve korporacije imaju isti institucionalni ustroj i svrhu. Međutim, većini običnih ljudi svakodnevni detalji poslovanja korporacija zamagljuju cjelokupnu sliku. Kao i Pfizerovu generalnom direktoru, Hanku McKinnellu, »vrlo nam je teško zamisliti korporacije kao institucije«. Umjesto toga, uočavamo uglavnom razlike između pojedinih korporacija ili ih dijelimo na transnacionalne i lokalne, moderne i starinske, progresivne i tradicionalne, fleksibilne i glomazne, solidne i rizične, s markom [brandom) i bez nje, dobre i loše — i gubimo iz vida činjenicu da sve korporacije, u najmanju ruku one koje kotiraju na burzi, imaju isto institucionalno ustrojstvo, odnosno da ima smisla govoriti i o korporaciji i o korporacijama. Joel Bakan želi dokazati da je korporacija patološka institucija, opasan posjednik velike moći nad ljudima i društvom, a to potiče više pitanja s kojima će se podrobnije pozabaviti u svojoj knjizi: Kako je korporacija postala ono što je danas (1. poglavlje)? Kakva je priroda i koje su implikacije njezina patološkog karaktera (2. i 3. poglavlje), te njezine vlasti nad društvom (4. i 5. poglavlje)? Što bi trebalo i što se može učiniti kako bi se smanjio njezin štetni potencijal (6. poglavlje)? … To su središnja pitanja kojima se bavi ova knjiga. Otkrivajući zajedničke institucionalne ciljeve svih korporacija i njihovo značenje za društvo, Bakan nudi ključnu kariku koja nedostaje u pokušajima da se shvati i nešto učini s obzirom na jedno od najhitnijih pitanja našeg vremena. Cilj je ove knjige istražiti što je točno korporacija kao institucija. Institucije se, naravno, sastoje od ljudi, i većina sadržaja knjige temelji se na razgovorima s protagonistima korporacijskog svijeta, učenim ljudima koji ih analiziraju i kritičarima koji upozoravaju na opasnosti koje nam prijete od korporacija i predlažu rješenja.