Vinka Uzelac

Okoliš – obrazovanje – odgajatelji/učitelji

3,00

Na zalihi

Težina 240 g
Format 17 × 24 cm
Autor

Izdavač

Mjesto izdanja

Zagreb

Godina

1996

Broj stranica

128

Uvez

Meki

Stanje knjige

Vrlo dobro

SKU: 098622 Kategorija:

Ovaj je rad uvod u istraživanje problema ekološkog obrazovanja edukatora. Njegova je uža tema ekološko obrazovanje odgajatelja predškolske djece i učitelja osnovne škole. PedagogUa, naravno, proučava i tumači taj problem, i to u smislu da ona polazi od praktičnog djelovanja odgajatelja i učitelja na djecu, odnosno učenike u zaštiti okoliša, ali i u smislu teorijskog razmišljanja o unapređivanju tog istoga praktičnog cljelovanja. Budući da svaki odgajatelj i učitelj ima više ili manje osviještenu predodžbu o praktičnom cljelovanju odgoja za okoliš, u ovom se radu polazi od te pretpostavke, pokušavajući izdvojiti i diskutirati o nekim iskustvima koja iz te osviještenosti proizlaze. Naravno, ona su ne samo toliko raznolika nego i toliko povezana da svaki put nije bilo lako donositi pojedine zaključke o njima. Kako su istraživanja o obrazovanju odgajatelja i učitelja za okoliš u nas tek u začetku, rad zapravo nastoji pokazati kako se teorijski domašaji problema ekološkog odgoja i obrazovanja očituju u stajalištima i mišljenjima naših odgajatelja i učitelja. Prvi dio rada počinje kraćim podsjećanjem na ekološku krizu, a drugi osnovnim pojmovima koji su, uz ostalo, pedagoške pretpostavke razvoja edukacije za okoliš. Treće, četvrto i peto poglavlje nastoje pokazati kad nastaje određeni ekološko-pedagoški problem, koja se rješenja predlažu i kako se sve to povezuje s društvenim i edukacijskim potrebama. Šesto se poglavlje bavi pedagoška-didaktičkim odrednicama procesa obrazovanja odgajate/ja i učitelja za okoliš. Drugim dijelom rada predstavljeni su rezultati empirijskog istraživanja. Sadržajno smo ih razdijelili u nekoliko skupina problema. Jedna se skupina problema odnosi na edukacijski rad s predškolskom djecom i učenicima osnovne škole. Druga je skupina problema karakteristična za upoznavanje dosadašnjeg stanja osposobljavanja odgajatelja i učitelja za odgojni rad o okolišu s djecom i učenicima. Jedna i druga skupina problema u suglasju su…