Parobrodarstvo Rijeke u vrijeme Austro-Ugarske monarhije
€20,00
Nema na zalihi
Težina | 1639 g |
---|---|
Format | 22 × 31 cm |
Autor | |
Izdavač | |
Mjesto izdanja | Kostrena |
Godina | 2016 |
Broj stranica | 305 |
Uvez | Tvrdi |
Stanje knjige | Kao nova |
Tiskana u boji i na 310 stranica knjiga sadrži 419 fotografija brodova, 43 fotografija umjetničkih slika brodova, 33 crteža, 22 plana brodova i 33 preslika isprava (ukupno 550 slika). Knjiga Igora Stipanovića sadrži i 56 obilježja indentifikacije brodova i njihovih društva odnosno oznake dimnjaka, zastava i grbova. U knjizi su navedeni i opisani svi parni brodovi, od prvog koji je zaplovio godine 1872. u Senju do propasti Monarhije, a bili su upisani u senjski i riječki registar brodova, njih 69 obalne plovidbe i 88 duge plovidbe. Bila su to društva obalne plovidbe iz Senja i Rijeke, Društvo Schwarz, F. Olivieri, Ugarsko-hrvatsko parobrodarsko društvo. Zatim su to bila parobrodarska društva duge plovidbe, Ungarsko-hrvatska slobodna plovidba kao ogranak Ungaro-Croate, društvo Indeficienter, Copaitich, Šodić-Pajkurić i društva s direkcijama u Budimpešti, a operativom i registriranim brodovima u Rijeci: Adria, Oriente, Levante i Atlantica. Trinaest brodova Ugarsko-hrvatskog parobrodarskog društva ušlo je godine 1947. iz međuratnog slijednika Jadranske plovidbe u poslijeratnog slijednika Jadroliniju. Nekoliko brodova Slobodne plovidbe ušlo je u flotu Jugolinije i Dubrovačku odnosno Atlansku plovidbu. U knjizi se nalazi kratka povijest prelaza s jedara na paru, povijest osnivanja parobrodarskih društva u Senju i Rijeci, opisan je svaki brod i njegov životni vijek odnosno izgradnja, promjena vlasništva i zastava, te njihove sudbine (rezališta, potonuća, stradanja u ratnim okolnostima, ljudske žrtve, havarije i sve ostale poznate okolnosti koje su pratile njihovu plovidbu), a svaki je popraćen nekom slikom, brodskim planom, crtežom, umjetničkom ili zavijetnom slikom ili više njih. Na kraju se nalazi i sažetak preveden na engleski, njemački, mađarski i talijanski. Navedena su mnoga imena upravnih tijela te zapovjednici mnogih brodova, upravitelja stroja za Ungaro-Croatu i mnogo drugih podataka. U svemu knjiga predstavlja cjelokupnu parobrodarsku, lučku i općenito pomorsku povijest Kvarnerskog područja.