Ramon Gomez de la Serna

Praskavice, Grudi, Caprichos…

8,00

Na zalihi

Težina 175 g
Format 13 × 20 cm
Autor

Izdavač

Mjesto izdanja

Rijeka

Godina

2011

Broj stranica

146

Uvez

Meki

Stanje knjige

Vrlo dobro

SKU: 084218 Kategorija:

Knjiga objedinjuje tristo trideset i tri “praskavice” ovog iznimno značajnog španjolskog autora, prvog uvoditelja avangardnih tendencija u španjolsku književnost, u izboru Mladena Machieda. Riječ je o žanru koji je Gómez de la Serna sam stvorio (u izvorniku se zove greguería) a moguće ga je opisati kao kombinaciju izreke (ili antiizreke), aforizma i minijaturne pjesme u prozi, odnosno, uglavnom su to kratki, dovitljivi, oštroumni izričaji koji izviru iz neočekivanih srazova misli i stvarnosti. Za razliku od nekih drugih velikana španjolske književnosti, Gómez de la Serna u Hrvatskoj je ostao gotovo nepoznat, osobito izvan romanističkih krugova. Riječ je o jednoj od središnjih osobnosti književnog života u Madridu u razdoblju između 1914. i 1936. godine, autoru više od stotinu knjiga vrlo različitih književnih rodova i vrsta, a dosad se navodno zna za čak trinaest tisuća de la Serninih praskavica. Književnopovijesna važnost i vrijednost Ramóna Gómeza de la Serne (1888–1963), iz čijih je djela profesor Mladen Machiedo napravio izbor u knjizi Praskavice, Grudi, Caprichos…, u španjolskoj književnosti nadmašuje njegovu današnju prisutnost i aktualni status u njoj. Riječ je, naime, o doslovno prvom uvoditelju avangardnih tendencija u španjolsku književnost, i to istodobno s njihovim pojavljivanjem u drugim dijelovima Europe, a posebno u Parizu, o jednoj od središnjih osobnosti živoga književnog života u Madridu između 1914. i 1936, o autoru više od stotinu knjiga vrlo različitih književnih rodova i vrsta, čija je inovativnost i kvaliteta vrlo često superiorna. Tako se, kako u pogovoru knjizi navodi Machiedo, i jedan Octavio Paz, meksički nobelovac, još 1967. žali na zanemarenost Gómeza de la Serne: „Kako ga zaboraviti i kako oprostiti Španjolcima i Hispanoamerikancima tupoglavu ravnodušnost prema njegovu djelu?“