Predavanje: uvod u akademski oblik poučavanja
Original price was: €7,00.€5,25Current price is: €5,25.
Nema na zalihi
Težina | 165 g |
---|---|
Format | 14 × 20 cm |
Autor | |
Izdavač | |
Mjesto izdanja | Zagreb |
Godina | 2003 |
Broj stranica | 128 |
Uvez | Meki |
Stanje knjige | Vrlo dobro |
Napisati didaktičku studiju čija je središnja tema predavanje kao akademski oblik poučavanja moglo bi se nekim kolegicama i kolegama učiniti suvišnim, nekima nesuvremenim, dok bi ga drugi pak mogli smatrati smislenim. Imarno li na umu ton koji od šezdesetih godina prevladava u njemačkoj stručnoj literaturi s područja visokoškolske didaktike, prividno se ništa ne čini uzaludnijim od želje da se kultivira tradicionalno predavanje. U teoriji i praksi sveučilišne nastave za stupljena su najrazličitija gledišta. Neke autorice i autori prikazuju taj izlagajući oblik poučavanja kao izraz nedemokratskog ponašanja, kao suptilni oblik vladanja i zastrašivanja. Drugi pak zbog tehničkih novosti, u ovom slučaju medijske revolucije, predavanja drže zastarje lima. Međutim, u predavaonicama je situacija posve drukčija. Predavanja se još uvijek smatraju tipičnim oblikom sveučilišne nastave te ih studenti polaze s odgovarajućim očekivanjima koja se uvijek ne ispunjavaju jer su didaktička kvaliteta i retoričko umijeće predavača vrlo različiti. Većina nastavnika postupa prema uvriježenom mišljenju: tko neku stvar zna, može je i poučavati! Znati — znači moći poučavati.1 Pritom nailazimo na najrazličitije prakse poučavanja. One se svjesno i nesvjesno primjenjuju da bi predavanjem bilo preneseno znanje, potaknuto razumijevanje i razmišljanje. Protiv prebrzog obezvrjeđivanja predavanja kao akademskog oblika poučavanja u ovoj se studiji iznose argumenti za zadržavanje pre davanja i njegovo daljnje razvijanje kao didaktičko-retoričke situacije učenja i poučavanja u sveučilišnoj nastavi. Doduše, pokazuju se i nedostaci tog oblika poučavanja, ali se istodobno iznose i prednosti te pokazuju izvedivi oblici predavanja. Pritom treba imati na umu da predavanje moramo didaktički i retorički oblikovati ako želimo da djeluje obrazovno. Tada većina studenata tu situaciju poučavanja i učenja pozdravlja kao oživljavanje podataka, teorija, teza. Uočeno po našanje na predavanjima i studentski odgovori u anketama to jasno pokazuju.