Pospremanje
Original price was: €5,50.€3,58Current price is: €3,58.
Nema na zalihi
Težina | 287 g |
---|---|
Format | 16 × 20 cm |
Autor | |
Izdavač | |
Mjesto izdanja | Zagreb |
Godina | 2010 |
Broj stranica | 195 |
Uvez | Meki |
Stanje knjige | Vrlo dobro |
Glavne su teme knjige Georgija Para intrigantna naslova Pospremanje hrvatsko kazalište jučer i danas, ali i vječna pitanja smisla vlastitog stvaranja i postojanja, života i smrti. Ova autobiografsko-kazališna inventura o “kazališnim godinama” u hrvatskom glumištu druge polovice XX. stoljeća sadrži Parove eseje/razmišljanja o kazalištu i svijetu kojeg ono zrcali, koji su i svojevrsni spomenar na značajne kazališne ljude i događaje. U prvom dijelu Režija i dramatrugija autor nam otkriva najskrivenije tajne svog životnog poziva, svoje redateljske zamisli i postupke te dubinu poniranja u brojne dramske tekstove s kojima se susretao tijekom svoje bogate karijere. Tekstovi iz tog bloka pokazuju autorovu poslovičnu odmjerenost i skromnost, kojom redovito odišu svi njegovi pisani i usmeni istupi i nastupi, te izuzetno poštovanje prema svakom tekstu i prema svakom autoru, kako velikanu dramske literature, tako i prema piscu početniku. U dijelu naslovljenom Obljetnice, monografije, smrti susrećemo se s Parovim zapisima i govorima, objavljenima ili izrečenima povodom značajnih obljetnica, objavljivanja važnih knjiga ili povodom odlaska u vječnost dugogodišnjih suradnika i prijatelja iz kazališnog ali i nekazališnog svijeta. Južna Kalifornija istovremeno je briljantan putopis i niz sjajnih autobiografskih zapisa o Parovim svakogodišnjim boravcima u njegovoj drugoj domovini, Južnoj Kaliforniji, gdje je godinama predavao i režirao. Autor nudi svojevrsnu sintezu svoga kazališnog poslanja s jasnim obrisima osobne redateljske poetike. Knjiga predstavlja autora kao punokrvnoga kazališnog čovjeka, u kojem on majstorskim, naoko suzdržanim potezima pera prikazuje zanimljiva i uzbudljiva zbivanja, smještena unutar i izvan vlastite duše, daleke i bliske krajolike, važne ali i prividno nebitne pojave, koje pod njegovim istodobno začudnim i smirenim pogledom prerastaju u čitateljsku senzaciju prvog reda.